حقوق

حقوق اساسی،بین الملل،جزا و جرم شناسی و ... .

حقوق

حقوق اساسی،بین الملل،جزا و جرم شناسی و ... .

حقوق
با سلام خدمت تمامی بازدید کنندگان محترم این وبلاگ جهت تبادل نظر و ارتقاء و افزایش سطح علمی و آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات حقوقی ، معرفی کتب،منابع و وبلاگها و سایتهای حقوقی ایجاد شده است لذا این وبلاگ صرفاً جهت مطالب و مقالات و معرفی کتب حقوقی می باشد از درج نظرات تبلیغاتی ، سیاسی و توهین آمیز جداً خودداری نمایید.


هیچ انسانی نیست که با خود پیامی به جهان نیاورده باشد.
عیب‌های آزادی، عیب‌های انسان است.
حقیقت‌، حقیقت‌طلبی است
نویسندگان


ساعت فلش




ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد 93



ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۳ دانشگاه آزاد تا پایان هفته آغاز خواهد شد



نتایج آزمون  وکالت ۹۲

در ساعت ۱۸:۵۵ چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲

اعلام شد



سازمان سنجش آموزش کشور در تماس با اسکودا اعلام کرد،
نتایج آزمون وکالت تا روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه اعلام می‌شود.



اعلام نتایج آزمون تصدی منصب قضا سال 1392




نتایج آزمون وکالت سال ۹۲ امروز(یکشنبه) اعلام نمی‌شود




نتایج آزمون وکالت حداکثر تا 7 دی ماه به اتحادیه اعلام می‌شود





نتایج آزمون وکالت حداکثر تا 7 دی ماه به اتحادیه اعلام می‌شود





۱۱ آذر ۹۲ – ثبت نام جدید قوه قضاییه






نتایج آزمون وکالت ۹۲ در دی ماه اعلام خواهد شد






ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت




تمام ماجرای 16 میلیارد پول ریاست جمهوری و ماجرای دانشگاه احمدی نژاد



آزمون وکالت سال ۹۲ دوم شهریور ماه فراخوان می شود/افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی پذیرش وکلا

رییس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: آزمون وکالت سال ۹۲، دوم شهریور ماه از طریق روزنامه های کثیرالانتشار فراخوان می شود.
«علی مندنی پور» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: براساس مذاکرات مقدماتی صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون وکالت سال ۹۲ به احتمال زیاد در چارچوب تقویم آزمون سال گذشته انجام خواهد شد.
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران اضافه کرد: با توجه به اینکه قوه قضاییه قرارداد آزمون قضاوت سال ۹۲ را با سازمان سنجش منعقد کرده، به احتمال زیاد آزمون وکالت امسال، با یک تا دو هفته اختلاف از آزمون قضاوت برگزار می شود تا متقاضیان بتوانند با آمادگی بیشتری در این آزمون شرکت کنند.
مندنی پور از افزایش چند درصدی پذیرش کارآموزان وکلا در آزمون وکالت امسال خبر داد و گفت: در آزمون امسال برخی کانون های وکلا کاهش و برخی کانون ها نیز افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی پذیرش کارآموزان وکالت را خواهند داشت.
آزمون وکالت سال گذشته، دهه سوم آبان ماه برگزار شد که بنابر اعلام اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، آزمون وکالت سال ۹۲، اوایل آذر ماه برگزار خواهد شد.
در آزمون وکالت سال گذشته ۴۴ هزار و ۲۵ نفر زن و مرد شرکت کردند که در نهایت دو هزار و ۶۳۲ نفر پذیرفته شدند.


نتایج نهایی آزمون ارشد 92 هفته آینده اعلام می‌شود:


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشوراز اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 92 در هفته آینده خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 92 در هفته آینده، گفت: داوطلبان باید برای مشاهده نتایج خود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش حدود 99 هزار و 996 نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 92، گفت: البته این میزان ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش دانشجو در سهمیه استعداد درخشان است.



دکتر حسن روحانی و حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی




دکتر حسن روحانی و حجت الاسلام حسن خمینی




دکتر حسن روحانی و حجت الاسلام حسن خمینی







دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب سال96-92





قانون جدید مجازات اسلامی از اوایل خرداد اجرایی می‌شود
نایب‌رئیس کمیسیون قضایی در گفت‌وگو با فارس:
قانون جدید مجازات اسلامی از اوایل خرداد اجرایی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر تصویب قانون جدید مجازات اسلامی از سوی شورای نگهبان گفت: ........... این قانون از اوایل خردادماه اجرا می‌شود.

خبرگزاری فارس: قانون جدید مجازات اسلامی از اوایل خرداد اجرایی می‌شود



آملی‌لاریجانی بار دیگر از کمبود بودجه انتقاد کرد

رییس قوه قضاییه در دیدار اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: بودجه دستگاه قضایی در مقایسه با برخی دستگاه‌های دیگر چندان متناسب به‌نظر نمی‌رسد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و مشکلات اعتباری در دستگاه قضایی، اظهار کرد: در دوره جدید، دستگاه قضایی استراتژی معقولی در جذب نیروی انسانی و خصوصا قاضی در پیش گرفته است و جذب نیروهای‌ کارآمد، توانمند و نخبه از اهداف عالیه است.

 

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: سالانه بسیاری در این دستگاه، بازنشسته می‌شوند که خود مشکلاتی ایجاد می‌کند و با شیب تند ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، اطاله دادرسی را به همراه دارد.

 

آملی‌لاریجانی کمبود نیروی انسانی و بودجه را از مشکلات اساسی دستگاه قضایی دانست و گفت: برای جذب نیرو تلاش کرده‌ایم و در این راستا مجلس محترم شورای اسلامی در برنامه پنجم و اختصاص بودجه همکاری مناسبی با قوه قضاییه داشته است. سال گذشته 650 نفر به عنوان کارآموز قضایی در دستگاه قضایی جذب و امسال نیز ان‌شاء‌الله با تمهیدات در نظر گرفته شده برای جذب 950 نفر برنامه‌ریزی شده است.

 

رییس قوه قضاییه، برخی از مشکلات دستگاه قضایی را ناشی از کاستی‌های موجود در گذشته دانست و افزود: اکنون نیز علی‌رغم تلاش خوبی که صورت گرفته است بودجه دستگاه قضایی در مقایسه با برخی دستگاه‌های دیگر چندان متناسب به‌نظر نمی‌رسد.

 

وی با اشاره به این که هزینه‌های زیادی بر دستگاه قضایی کشور تحمیل می‌شود، گفت: قضات ما با مشکلات فراوانی روبرو هستند و باید در نظر داشت که آنان با همه مشکلات موجود به خوبی عمل می‌کنند و باید همه کمک کنیم تا دستگاه قضایی کمبود نیرو و امکاناتش رفع شود.

 

آملی‌لاریجانی با اشاره به موضوع نظارت و پالایش در دستگاه قضایی، تاکید کرد: بحث نظارت در دستگاه قضایی از طرق مختلف صورت می‌گیرد و بازرسان و مسئولان در این خصوص با نظارت مستمر و سفر به استان‌ها مشکلات مردم در بخش‌های گوناگون را مورد بررسی قرار می‌دهند و به گزارش‌های مردمی در حد وسع رسیدگی می‌شود.

 

رییس دستگاه قضایی با اشاره به اهمیت کار قضا، خاطرنشان کرد: قضاوت در همه دنیا امری مهم است و قضات از جایگاه و شان بالایی برخوردارند و باید حرمت دستگاه قضایی حفظ شود.

 

آملی‌لاریجانی با اشاره به قانون اعمال ماده 18 گفت: چنانچه رای پرونده‌ای خلاف بین شرع تشخیص داده شود، لازم است مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

 

در این دیدار نمایندگان عضو کمیسیون اصل نود مجلس نیز نقطه نظرات خود را درباره نحوه تعامل مجلس و قوه قضاییه مطرح کردند.


قانون "مجازات اسلامی" ابلاغ شد 

مدیرکل تنقیح قوانین و مقررات ریاست جمهوری اعلام کرد: قانون مجازات اسلامی از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد.

عباسعلی رحیمی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر ،از ابلاغ قانون جدید مجازات اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس قانون رئیس مجلس قانون مجازات اسلامی را رسما به رئیس جمهور ابلاغ کرد و بزودی رئیس جمهور این قانون را برای اجرا به تمامی سازمانها ابلاغ می کند.

وی افزود: لایحه یک فوریتی مجازات اسلامی (کلیات، حدود و دیات) که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مورخ ٢٥-٩-١٣٨٨ با اجرای آزمایشی آن به مدت 5 سال موافقت کرده بودند، در جلسه مورخ ١-٢-١٣٩٢ کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، طبق اصل هشتاد و پنجم (٨٥) قانون اساسی با عنوان "قانون مجازات اسلامی" به تصویب رسید.

منبع خبرگزاری مهر

این مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی پس از تایید شورای نگهبان، طی نامه ای با امضای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به ریاست جمهوری ابلاغ شد.